Functioneringsgesprek met Wim van de Camp

Goedemiddag Wim. Jammer dat je wat aan de late kant bent. Het was fijn geweest als je even wat had laten weten.

De trein zeg je? Nee, daar heb ik nooit last van. Ik woon hier in de buurt. Ja, vervelend is dat inderdaad. Volle treinen die ook nog eens te laat zijn. Nee, maak van je hart vooral geen moordkuil. Ook daar ben ik voor. Om naar je te luisteren.

Laten we, met het oog op de klok, dan maar meteen beginnen. Nee Wim, er zit nog geen vijf in.

Goed. We hebben vandaag jouw jaarlijkse Functionerings- en Loopbaangesprek. Dat betekent dat we terugkijken op jouw functioneren de afgelopen jaren, kijken wat er goed gaat en wat er beter kan en we kijken naar jouw loopbaanwensen. Helaas heb ik moeten constateren dat je de afgelopen jaren bent overgeslagen voor dit soort gesprekken. En nee, ik kan je niet vertellen waarom. Kennelijk ben je er steeds tussendoor geslipt. Ha ja, dat is een motorcross referentie ja. Ik heb jouw dossier wel gelezen, iets waar anderen kennelijk niet aan zijn toegekomen. Dus Wim, wat ging er goed afgelopen jaren?

Vaak de nieuwe Ducati uitgelaten. Uh huh. Ik doelde eigenlijk meer op wat jouw functioneren de afgelopen jaren betreft.

De fotoshoot in Straatsburg. Die ken ik niet. Wat was dat voor een fotoshoot? Ah, op de motor. Dat had ik natuurlijk kunnen weten.

wim_photoshoot

Lekker strak in het pak? Oh, dat was een grapje van je. Juist ja. Wim, ik wil graag dat we bij het onderwerp blijven. Namelijk jouw functioneren als gekozen volksvertegenwoordiger van een machteloos ambtelijk instituut voor de bühne.

Ik begrijp dat je daar liever over praat. Natuurlijk begrijp ik dat en het is ook een hele mooie motor. Het is alleen dat…

Ik hoor je zeggen dat je vanuit een professioneel oogpunt met transport bezig bent. En dat je je hard maakt voor veilig verkeer in Europa. Ja, dat heeft inderdaad met jouw werk te maken. Dat is zo. Als ik je vraag waar je trots op bent. En dan bedoel ik dus iets dat je het afgelopen jaar in jouw werk hebt bereikt. Wat is dat dan?

Je hebt er eigenhandig voor gezorgd dat het Brussel niet is gelukt om de APK voor motoren in te voeren. Juist ja. Ja, ik kan daar eigenlijk weinig over zeggen, of dat goed is of niet.

Laten we verder gaan. Kun je me vertellen wat er de afgelopen jaren nog meer goed ging, Wim? Heb je nog iets nieuws gedaan, iets wat je dus niet al eerder had gedaan?

Wim de Kunstcriticus

Een tekenwedstrijd gejureerd? Ik wist niet dat je daar ook verstand van had. Van kunst en cultuur. Oh, groep 7. Jaja, dan was het inderdaad een mooie kans voor je. En voor herhaling vatbaar, hoor ik je zeggen. En waarom was dat?

Weinig concurrentie. Op die manier.

Misschien is het dan nu het moment om te kijken naar wat er beter kan. Wat schiet er jou nu als eerste te binnen?

De wegen in het Zuiden van Europa. Ja, dat zal best. Die zijn ongetwijfeld niet zo mooi onderhouden als het Nederlandse wegennet. Alles voor de veiligheid. Dat is inderdaad een belangrijk punt.

Wat kan er nog meer beter Wim? Waar zit er voor jou de ruimte om te groeien?

Twitter? Daar heb je commentaar op gehad? Van meerdere mensen nog wel. En de opmerking dat het niet zo handig is wat je allemaal schrijft. En dat geldt ook voor Facebook, zeg je.

Ja natuurlijk zit ik op Twitter, maar ik volg je niet. Waarom niet? Omdat ik werk en privé graag gescheiden houd, daarom. Nee, ook niet op jouw anonieme account. Ja, ik weet welke dat is haha.

Ik wil best wel even lezen wat je dan zoal hebt getweet. Oké, dit is wel een wat oudere tweet en eigenlijk valt deze daarom buiten de scope van ons gesprek van vandaag. Omdat je aangeeft dat je er nu nog af en toe op wordt aangesproken, zal ik er naar kijken.

wim_nieuwe_brommer

Ja, ik moet je eerlijk zeggen Wim, dat die tweet inderdaad geen schoonheidsprijs verdient. Dat had jij als jurylid van tekenwedstrijden toch moeten begrijpen, denk ik. Ik snap wel hoe je mensen met een dergelijke tweet voor de borst stuit. Mensen die het hele jaar hard werken om de eindjes aan elkaar te knopen en die geen financiële ruimte hebben om te sparen. Of om een nieuwe Ducati te kopen.

Ja Wim. Ik weet dat die mooi is.

Op welke momenten Twitter en Facebook je eigenlijk? En in welke gemoedstoestand verkeer je dan doorgaans?

Hmmm. Ik zou je toch willen aanraden om dat anders te doen Wim. En zeker niet als je al “lekker ontspannen” bent, zoals je dat zelf nu noemt. Ik denk dat we hier in ieder geval een concreet punt hebben waar je het komende jaar aan kunt werken.

Nee Wim, het is niet beter als je dat vanaf nu door een stagiaire laat doen. De reden daarvoor is tweeledig. Aan de ene kant is het zowat een voltijd baan om jouw Twitter en Facebook te bemannen zoals jij dat doet. En om een stagiaire te laten doen wat jij allemaal op die platformen uitspookt, zou zowat grenzen aan uitbuiting en dat moet we natuurlijk niet willen. Anderzijds kunnen we jouw voortgang niet meten als je niet zelf op die manier actief bent. Dus jij gaat gewoon lekker door met Twitteren en Facebooken en dan kijken we volgend jaar om deze tijd of je je social media vaardigheden hebt kunnen verbeteren.

En als die @Yamapama jou pest, dan block je hem toch gewoon?

Dat heb je al gedaan? Dat doe jij dan héél goed Wim.

Tot slot nog. Wat zijn jouw loopbaanambities? Wat wil je doen als jouw termijn in Brussel erop zit?

Ja. Dat is écht iets voor jou Wim. En je weet wat dat betekent, hè. Focus, focus focus. En hard blijven doorwerken Wim. En goed sparen.

Volgens mij zijn we er. Dank voor het gesprek. En onthoud Wim: glaasje op, laat je rijden!

Meer in deze categorie:
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestPrint this pageEmail this to someone
Hihiwiwi

Hihiwiwi

What has been seen, cannot be unseen. Twittert als @Hihiwiwi

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *